Przejdź do treści

Linki

W jaki sposób wyszukiwarka Google ustala wartościowość strony WWW?

W większości przedstawionych wcześniej metod możliwe jest pewne oszukiwanie wyszukiwarek, ponieważ to autor strony wpisuje słowa kluczowe, które przecież mogą nie mieć nic wspólnego z treścią. Można swobodnie wpisać wyrażenia, które są najczęściej wyszukiwane i tym sposobem próbować zwiększyć oglądalność strony. Na dłuższą metę nie jest to jednak dobre rozwiązanie, ponieważ jeśli czytelnik nie znajdzie na naszej stronie spodziewanych informacji, to prawdopodobnie więcej już na nią nie powróci. Poza tym jeśli wyszukiwarki zorientują się, że chcemy je oszukać, mogą na zawsze usunąć stronę z wszelkich wyników wyszukiwania!

Twórcy wyszukiwarek już dawno zauważyli możliwość oszustwa i dlatego starają się mu przeciwdziałać. W jak sposób? Najpopularniejsza obecnie wyszukiwarka Google zwraca coraz mniejszą uwagę na powyższe metody, a swój ranking opiera w dużej mierze na linkach. Podobny algorytm stosują również inne znane wyszukiwarki. Jeśli na różnych stronach internetowych jest wiele linków do Twojego serwisu, to strona jest wysoko w rankingu. Dodatkowo bardziej liczą się linki ze stron popularnych, o zbieżnej tematyce, które są już wysoko na listach wyszukiwania. Taki system naprawdę trudno oszukać, a przynajmniej jest to dużo bardziej czasochłonne.

Komentarze

Zobacz więcej komentarzy

Facebook