Potęgowanie - pow
Jak podnieść podaną liczbę do określonej potęgi?
Math.pow(x, y)
- Parametry:
Number
x - podstawa potęgiNumber
y - wykładnik potęgi- Wartość:
Number
- wartość funkcji wykładniczej
Oblicza wartość funkcji wykładniczej, tzn.: xy.
Aby sprawdzić, czy funkcja zwróciła skończoną wartość, użyj isFinite. Natomiast w celu sprawdzenia, czy zwrócona wartość nie jest przypadkiem niepoprawną liczbą - isNaN.
Przykład Math.pow
Math.pow(2, 3); // 8 Math.pow(4, 0.5); // 2 Math.pow(2, -1); // 0.5 Math.pow(-1, NaN); // NaN Math.pow(0, NaN); // NaN Math.pow(1, NaN); // NaN Math.pow(-1, 0); // 1 Math.pow(0, 0); // 1 Math.pow(1, 0); // 1 Math.pow(NaN, 0); // 1 Math.pow(-1, -0); // 1 Math.pow(0, -0); // 1 Math.pow(1, -0); // 1 Math.pow(NaN, -0); // 1 Math.pow(NaN, -1); // NaN Math.pow(NaN, 1); // NaN Math.pow(1.1, Infinity); // Infinity Math.pow(-1.1, Infinity); // Infinity Math.pow(1.1, -Infinity); // 0 Math.pow(-1.1, -Infinity); // 0 Math.pow(1, Infinity); // NaN Math.pow(-1, Infinity); // NaN Math.pow(1, -Infinity); // NaN Math.pow(-1, -Infinity); // NaN Math.pow(-0.5, Infinity); // 0 Math.pow(0.5, Infinity); // 0 Math.pow(-0.5, -Infinity); // Infinity Math.pow(0.5, -Infinity); // Infinity Math.pow(Infinity, 0.5); // Infinity Math.pow(Infinity, 1); // Infinity Math.pow(Infinity, 1.5); // Infinity Math.pow(Infinity, -1.5); // 0 Math.pow(Infinity, -1); // 0 Math.pow(Infinity, -0.5); // 0 Math.pow(-Infinity, 1); // -Infinity Math.pow(-Infinity, 3); // -Infinity Math.pow(-Infinity, 5); // -Infinity Math.pow(-Infinity, 2); // Infinity Math.pow(-Infinity, 4); // Infinity Math.pow(-Infinity, 6); // Infinity Math.pow(-Infinity, -1); // -0 Math.pow(-Infinity, -3); // -0 Math.pow(-Infinity, -5); // -0 Math.pow(-Infinity, -2); // 0 Math.pow(-Infinity, -4); // 0 Math.pow(-Infinity, -6); // 0 Math.pow(0, 0.5); // 0 Math.pow(0, 1); // 0 Math.pow(0, 1.5); // 0 Math.pow(0, -1.5); // Infinity Math.pow(0, -1); // Infinity Math.pow(0, -1.5); // Infinity Math.pow(-0, 1); // -0 Math.pow(-0, 3); // -0 Math.pow(-0, 5); // -0 Math.pow(-0, 2); // 0 Math.pow(-0, 4); // 0 Math.pow(-0, 6); // 0 Math.pow(-0, -1); // -Infinity Math.pow(-0, -3); // -Infinity Math.pow(-0, -5); // -Infinity Math.pow(-0, -2); // Infinity Math.pow(-0, -4); // Infinity Math.pow(-0, -6); // Infinity Math.pow(-1.5, 0.5); // NaN Math.pow(-0.5, 0.5); // NaN Math.pow(-1.5, -1.5); // NaN Math.pow(-1, -1.5); // NaN